Opieka

Najlepsze rzeczy dzieją się wtedy, gdy dziecko czuje się bezpiecznie i swobodnie.

Małe grupy

Maksymalnie 13 dzieci w grupie – przez min. 6 godzin dziennie dwóch nauczycieli - polski i lektor angielskiego. W razie potrzeby są także pomoce nauczycieli.
Czym różni się nasza praca od tej w przedszkolach, gdzie na jednego nauczyciela i pomoc przypada 25 lub więcej dzieci? W małej grupie możliwe jest:

  • odkrycie tego, co motywuje dane dziecko do nauki i ciągłe zachęcanie do poznawania świata
  • poświęcenie dużej ilości uwagi każdemu dziecku
  •  skuteczniejsze wspieranie rozwoju społecznego
  • wykonanie ambitnych projektów, które rozwijają sferę poznawczą u dzieci
  • zadbanie o dzieci także w kwestiach samoobsługi, prawidłowego ubierania się itp.
  • odpowiednie wsparcie dzieci nieśmiałych, zagubionych, które nie lubią dużych grup

Codzienny pobyt na zewnątrz

Nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania.
Do wyboru mamy:
ogródek - pełen zabawek dla wszystkich grup wiekowych,
duży plac zabaw - z bezpiecznymi urządzeniami,
las - z pięknymi ścieżkami do spacerów.

Codzienne relaksacje

Najmłodsza grupa leżakuje po obiedzie, starsze dzieci mają czas relaksu, bajkoterapii.
Uczymy dzieci jak dbać o swój dobrostan i szanować własny układ nerwowy.

Wychowanie

W pierwszej kolejności dbamy o zdrowy rozwój emocjonalny i społeczny oraz relacje 

Emocje

  • Prawidłowy rozwój emocjonalny daje podstawy do funkcjonowania w społeczeństwie, które będzie kształtowało dzieci przez kolejne, długie lata. 
  • Tworzenie zdrowych relacji teraz i w przyszłości. 
  •  Ćwiczymy panowanie nad emocjami, tak, by nie krzywdzić nimi innych, ale też w taki sposób, by nie zawładnęły nami ich negatywne skutki. Nie ma dobrych i złych emocji. Wszystkie są po coś.
  • Granice
  • Bliskie są nam założenia J. Juula, że dziecko warto uczyć niezależnego myślenia opartego naswoim „ja” z poszanowaniem granic innych.
  • Wierzymy we wzmocnienie pozytywne nagrodami społecznymi - dobrym słowem, przybiciem piątki. 
  • Słuchamy, wyjaśniamy, uczymy otwartości ze zdrowym wyznaczaniem granic.
  • Poczucie własnej wartości
  • Ważny jest każdy z nas, bez względu na to jak różni od siebie jesteśmy – pięknie jest być sobą. 
  • Pracujemy nad dziecięcą wiarą w siebie, poczuciem własnej wartości na zdrowym poziomie i świadomością możliwości swoich sukcesów (pewność siebie).

Samodzielność i relacja z dorosłymi

  • Uczymy dzieci samodzielności, ale też tego, ze zawsze mogą liczyć na naszą pomoc.
  • Jesteśmy blisko dzieci, spędzamy z nimi dużo czasu, więc nasza dostępność emocjonalna jest kluczowa. Tworzymy atmosferę wzajemnego szacunku.
  • Wierzymy, że tłumaczenie dzieciom zasad i pokazanie korzyści w ich przestrzeganiu oraz wzmocnienia pozytywne są najlepszą drogą do zgodnej współpracy.

Wyjątkowe potrzeby

Cukrzyca

Zaczęło się od pewnego małego chłopca o imieniu Kuba i jego Rodziców, którzy nauczyli nas jak dbać o dzieci z cukrzycą. Dziś, mamy za sobą wiele szkoleń, zmiany sprzętu na bardziej nowoczesny (sensory, pętle).  Jeśli szukacie przedszkola dla dziecka z pompą insulinową, zapraszamy!

Autyzm

Po latach współpracy z terapeutami widzimy jak ważne jest udzielenie dzieciom wsparcia właśnie na tym najwcześniejszym etapie rozwoju – w przedszkolu. Wg klasyfikacji ICD 11 nie rozróżniamy już zespołu Aspergera, ale niezależnie od nazewnictwa wiemy, że dzieci atypowe są pod wieloma względami wyjątkowe i utalentowane. Tworząc zespoły IPET dajemy im wsparcie w rozwoju tych obszarów, w których same sobie nie radzą.

Pracujemy w nurcie poznawczo-behawioralnym, zgodnie z założeniami humanistycznymi, opierając się na relacji terapeuta - dziecko.

Inne

Skomplikowane problemy w sferze poznawczej, społecznej czy emocjonalnej u dzieci – to wszystko nasza codzienna praca. Wspierani przez terapeutów realizujących indywidualne programy terapeutyczne, dostosowujemy program nauczania do ich potrzeb. 


*Dzieci z niedosłuchem, problemami z mową - ze względu na dwujęzyczność w przedszkolu przyjęcie dziecka z problemami ze słuchem czy z mową wymaga szczegółowej konsultacji.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Jesteśmy dla dzieci, w zależności od ich potrzeb - obok, razem, krok za nimi, aby zawsze mogły mieć poczucie komfortu, wsparcie tam, gdzie potrzebują, a samodzielność wtedy, gdy są na nią gotowe.

Czujnie patrzymy na każde z nich, rozmawiamy z rodzicami/opiekunami, wspólnie w gronie pedagogicznym szukamy najlepszych rozwiązań w razie wyjątkowych zdolności dziecka bądź problemów rozwojowych.

Współpracujemy z doświadczonymi psychologami z poradni Alterway.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami nasze przedszkole udziela dzieciom i rodzicom pełnej pomocy psychologiczno pedagogicznej w zakresie rozpoznawania i zaspokajania indywidualnych potrzeb edukacyjnych dziecka, określaniu jego możliwości psychoficzynych oraz czynników środowiskowych w celu wspierania jego potencjału rozwojowego i stwarzania warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola i w społeczeństwie.

Informacja o ciasteczkach

Cześć! Na naszej stronie ciasteczka są tylko cyfrowe i bez cukru, pomagają nam sprawdzić, czy wszystko działa jak należy. Nie przekazujemy żadnych danych dalej! Możesz zaakceptować lub odrzucić analityczne „ciasteczka”. Bez zgody będzie można bez przeszkód korzystać ze strony!