Opieka
Najlepsze rzeczy dzieją się wtedy, gdy dziecko czuje się bezpiecznie i swobodnie.
Małe grupy
Maksymalnie 13 dzieci w grupie – przez min. 6 godzin dziennie dwóch nauczycieli - polski i lektor angielskiego. W razie potrzeby są także pomoce nauczycieli.
Czym różni się nasza praca od tej w przedszkolach, gdzie na jednego nauczyciela i pomoc przypada 25 lub więcej dzieci? W małej grupie możliwe jest:
- odkrycie tego, co motywuje dane dziecko do nauki i ciągłe zachęcanie do poznawania świata
- poświęcenie dużej ilości uwagi każdemu dziecku
- skuteczniejsze wspieranie rozwoju społecznego
- wykonanie ambitnych projektów, które rozwijają sferę poznawczą u dzieci
- zadbanie o dzieci także w kwestiach samoobsługi, prawidłowego ubierania się itp.
- odpowiednie wsparcie dzieci nieśmiałych, zagubionych, które nie lubią dużych grup
Codzienny pobyt na zewnątrz
Nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania.
Do wyboru mamy:
ogródek - pełen zabawek dla wszystkich grup wiekowych,
duży plac zabaw - z bezpiecznymi urządzeniami,
las - z pięknymi ścieżkami do spacerów.
Codzienne relaksacje
Najmłodsza grupa leżakuje po obiedzie, starsze dzieci mają czas relaksu, bajkoterapii.
Uczymy dzieci jak dbać o swój dobrostan i szanować własny układ nerwowy.

Wychowanie
W pierwszej kolejności dbamy o zdrowy rozwój emocjonalny i społeczny oraz relacje
Emocje
- Prawidłowy rozwój emocjonalny daje podstawy do funkcjonowania w społeczeństwie, które będzie kształtowało dzieci przez kolejne, długie lata.
- Tworzenie zdrowych relacji teraz i w przyszłości.
- Ćwiczymy panowanie nad emocjami, tak, by nie krzywdzić nimi innych, ale też w taki sposób, by nie zawładnęły nami ich negatywne skutki. Nie ma dobrych i złych emocji. Wszystkie są po coś.
- Granice
- Bliskie są nam założenia J. Juula, że dziecko warto uczyć niezależnego myślenia opartego naswoim „ja” z poszanowaniem granic innych.
- Wierzymy we wzmocnienie pozytywne nagrodami społecznymi - dobrym słowem, przybiciem piątki.
- Słuchamy, wyjaśniamy, uczymy otwartości ze zdrowym wyznaczaniem granic.
- Poczucie własnej wartości
- Ważny jest każdy z nas, bez względu na to jak różni od siebie jesteśmy – pięknie jest być sobą.
- Pracujemy nad dziecięcą wiarą w siebie, poczuciem własnej wartości na zdrowym poziomie i świadomością możliwości swoich sukcesów (pewność siebie).
Samodzielność i relacja z dorosłymi
- Uczymy dzieci samodzielności, ale też tego, ze zawsze mogą liczyć na naszą pomoc.
- Jesteśmy blisko dzieci, spędzamy z nimi dużo czasu, więc nasza dostępność emocjonalna jest kluczowa. Tworzymy atmosferę wzajemnego szacunku.
- Wierzymy, że tłumaczenie dzieciom zasad i pokazanie korzyści w ich przestrzeganiu oraz wzmocnienia pozytywne są najlepszą drogą do zgodnej współpracy.

Wyjątkowe potrzeby
Cukrzyca
Zaczęło się od pewnego małego chłopca o imieniu Kuba i jego Rodziców, którzy nauczyli nas jak dbać o dzieci z cukrzycą. Dziś, mamy za sobą wiele szkoleń, zmiany sprzętu na bardziej nowoczesny (sensory, pętle). Jeśli szukacie przedszkola dla dziecka z pompą insulinową, zapraszamy!
Autyzm
Po latach współpracy z terapeutami widzimy jak ważne jest udzielenie dzieciom wsparcia właśnie na tym najwcześniejszym etapie rozwoju – w przedszkolu. Wg klasyfikacji ICD 11 nie rozróżniamy już zespołu Aspergera, ale niezależnie od nazewnictwa wiemy, że dzieci atypowe są pod wieloma względami wyjątkowe i utalentowane. Tworząc zespoły IPET dajemy im wsparcie w rozwoju tych obszarów, w których same sobie nie radzą.
Pracujemy w nurcie poznawczo-behawioralnym, zgodnie z założeniami humanistycznymi, opierając się na relacji terapeuta - dziecko.
Inne
Skomplikowane problemy w sferze poznawczej, społecznej czy emocjonalnej u dzieci – to wszystko nasza codzienna praca. Wspierani przez terapeutów realizujących indywidualne programy terapeutyczne, dostosowujemy program nauczania do ich potrzeb.
*Dzieci z niedosłuchem, problemami z mową - ze względu na dwujęzyczność w przedszkolu przyjęcie dziecka z problemami ze słuchem czy z mową wymaga szczegółowej konsultacji.
.png%3F2025-10-13T16%3A04%3A56.487Z&w=3840&q=100)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Jesteśmy dla dzieci, w zależności od ich potrzeb - obok, razem, krok za nimi, aby zawsze mogły mieć poczucie komfortu, wsparcie tam, gdzie potrzebują, a samodzielność wtedy, gdy są na nią gotowe.
Czujnie patrzymy na każde z nich, rozmawiamy z rodzicami/opiekunami, wspólnie w gronie pedagogicznym szukamy najlepszych rozwiązań w razie wyjątkowych zdolności dziecka bądź problemów rozwojowych.
Współpracujemy z doświadczonymi psychologami z poradni Alterway.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami nasze przedszkole udziela dzieciom i rodzicom pełnej pomocy psychologiczno pedagogicznej w zakresie rozpoznawania i zaspokajania indywidualnych potrzeb edukacyjnych dziecka, określaniu jego możliwości psychoficzynych oraz czynników środowiskowych w celu wspierania jego potencjału rozwojowego i stwarzania warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola i w społeczeństwie.
.jpg%3F2025-08-31T15%3A30%3A28.086Z&w=3840&q=100)